Pozycjonowanie stron w internecie jest jedną z najtańszych i najskuteczniejszych form promocji w sieci. Jest to jednak zagadnienie, do którego należy podejść w sposób przemyślany. Nie należy się po prostu pozycjonować, tylko w sposób odpowiedni dobrać zapytania, na które chcemy pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Nie chodzi tutaj tylko o generowanie ruchu. Same odwiedziny strony firmowej nie sprawią, że nasz biznes zacznie sprawniej funkcjonować. Musza być to bowiem odwiedziny osób, które są zainteresowany naszymi produktami czy też usługami. Odwiedziny powinny mieć wysoką konwersję na sprzedaż. Chodzi tutaj o to, aby duży odsetek odwiedzających nas gości był zainteresowany naszą ofertą i dokonał zakupu. Ruch, który nijak się nie przekłada na zyski, nazywa się ruchem niskiej jakości.
Podstawą przy planowaniu odpowiedniej kampanii jest odpowiedni wybór fraz, na które będziemy się pozycjonować. Dobrze określony profil potencjalnego klienta jest gwarantem sukcesu. Działając na rynku lokalnym bardzo dobrym pomysłem jest prowadzenie działań marketingowych na lokalnych portalach ogłoszeniowych i katalogach stron. „Pozycjonowanie Oława” będzie lepszą frazą dla agencji interaktywnej działającej w regionie, niż bardziej ogólna – „pozycjonowanie”. Poza tym jest też to fraza o wiele łatwiejsza, czyli tańsza w pozycjonowaniu.